New Defender Worldwide Partner van World Cup Rugby voor vrouwen in Nieuw-Zeeland

• Land Rover promoot vrouwenrugby als Worldwide Partner van de World Cup 2021, die dit jaar in Nieuw-Zeeland wordt gespeeld
  • Defender steunpilaar voor wereldwijde promotie van vrouwenrugby
  • Programma voor jeugdmascottes 'Defenders of Tomorrow' binnenkort van start in Nieuw-Zeeland
  • Vloot van Plug-in Hybrid Defenders ingezet voor activiteiten tijdens het toernooi

Utrecht, 8 juni 2022 – Land Rover en World Rugby versterken de banden en richten zich daarbij op het vrouwenrugby. De 25-jarige verbintenis van Land Rover om over de hele wereld rugby op alle niveaus aan te moedigen wordt daarom uitgebreid: de New Defender is Worldwide Partner van de Rugby World Cup 2021 voor vrouwen. Het toernooi vindt later dit jaar plaats in Nieuw-Zeeland.

Het is de eerste keer dat het merk het vrouwentoernooi op deze manier ondersteunt. De Defender moet helpen de sport zichtbaar en bekender te maken bij een breed publiek. Dit nieuwe partnership komt naast de langdurige samenwerking als Worldwide Partner van het mannentoernooi.

Laura Wood, Head of Global PR Brand and Partnerships Land Rover: “Today is a new milestone on the Defender rugby journey, as we announce our increased support to the whole of the sport. We have long committed to the game’s grassroots, helping introduce thousands of boys and girls around the world to rugby. Now it’s time for Defender to deepen that commitment by helping women’s rugby get the recognition it deserves. We are excited to fully integrate the New Defender – which combines adventurous spirit and capability with innovation and sustainability – into our Rugby World Cup partnerships, starting this year.”

Land Rover is Worldwide Partner van de Rugby World Cup 2023 voor mannen, dat de meest inclusieve en duurzame Rugby World Cup ooit moet worden. Er zijn ook grote ambities rond het komende vrouwentoernooi in Nieuw-Zeeland, waar een vloot van Plug-in Hybrid Defenders wordt ingezet voor activiteiten van en rond het sportevenement.

Tweeënvijftig jeugdmascottes worden straks aangesteld als 'Defenders of Tomorrow'. Kinderen uit Nieuw-Zeeland en andere landen worden hiervoor geselecteerd op basis van hun passie en toewijding, zowel op het rugbyveld als erbuiten. De mascottes zullen zich tijdens en na het toernooi inzetten en daarmee actief een nieuwe generatie bereiken en inspireren om te werken aan een betere wereld voor iedereen.

Sally Horrox, Director of Women's Rugby at World Rugby: We are delighted the New Defender will be at the heart of Rugby World Cup 2021. It’s particularly exciting that the Defenders of Tomorrow mascot programme will put Global Citizenship at its heart, with a programme that will engage and inspire our future rugby generation to act and deliver impact on and off the pitch.”

Meer informatie over de campagne van de Defender rond de Rugby World Cup 2021 wordt later dit jaar bekendgemaakt. De werving van de 'Defenders of Tomorrow' begint in juni.