Piet Boon en Land Rover: bekroonde internationale designer stelt zijn ultieme Defender 90 samen

• Multidisciplinaire internationale designer Piet Boon configureert zijn ultieme Land Rover Defender
  • Piet Boon kiest voor Defender 90 SE in Pangea Green
  • De configuratie van Boon is nu ook beschikbaar voor andere klanten: https://build.landrover/A61C7B47
  • Boon is vol lof over professor Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, Jaguar Land Rover, voor het opnieuw uitvinden van een icoon

Utrecht, 17 maart 2022 – Piet Boon is één van Nederlands bekendste interieur-, exterieur- en productdesigners. In samenwerking met Land Rover heeft hij een persoonlijke Defender 90 SE geconfigureerd. Voor zijn all wheel drive icoon selecteerde Boon de lakkleur Pangea Green met Satin beschermfolie, dak in contrastkleur White, 22-inch lichtmetalen velgen in Gloss Black en stoelbekleding in Windsor leder in Ebony.

Boon, die de Defender met veel plezier rijdt, heeft eveneens gekozen voor dashboardafwerking in Light Grey Powder Coat Brushed Finish en een innovatieve, uitklapbare middelste voorstoel (jump seat), waarmee de auto geschikt is voor zes inzittenden. Klanten kunnen dezelfde, door Piet Boon gespecificeerde Defender selecteren op de Land Rover website. Dit is de nieuwste samenwerking met de bekroonde designer, die eerder reeds verschillende one-off varianten van onder meer de Range Rover Evoque en Range Rover Sport heeft gecreëerd.

Piet Boon, founder Studio Piet Boon, zegt: “Ik heb een grote voorliefde voor de Land Rover Defender. Gerry McGovern heeft uitstekend werk geleverd met het ontwerp van de nieuwe Defender.

Ik heb de Defender 90 samengesteld zoals ik hem het liefst zou willen; clean en minimalistisch zonder afbreuk te doen aan zijn robuuste en stoere karakter. Daar past de beschermfolie met satijnglans juist uitstekend bij en nu kan ik de auto ook echt gebruiken waar ie voor bedoeld is; gewoon zorgeloos de weg op en zelfs offroad, mocht het eens zo uitkomen.

Professor Gerry McGovern OBE, Chief Design Officer Jaguar Land Rover, zegt: “The Land Rover Defender is a car you can personalise, down to the smallest details, allowing customers to have more choice. This is something we paid much attention to during the design of the vehicle as it allows for different personalities without compromising it’s design integrity.”

Piet Boon’s configuratie van de Land Rover Defender 90 is nu ook beschikbaar voor andere klanten via de volgende configuratie: https://build.landrover/A61C7B47.

De ideale daily driver

Land Rover roept liefhebbers en potentiële klanten op om zelf aan de slag te gaan met de online configurator van de Land Rover Defender, om vervolgens het eindresultaat te delen op social media met de hashtag #dailydefender. Klik hier voor de online configurator.

Sinds 2006

De samenwerking tussen Piet Boon en Land Rover ging van start in 2006. Sindsdien heeft de Nederlandse ontwerper gewerkt aan tal van bijzondere, unieke edities op basis van de Range Rover, Range Rover Evoque, Range Rover Sport en classic Land Rover Defender. Altijd met respect voor het originele ontwerp. In zijn geheel eigen Defender 90 past Piet Boon dezelfde principes toe.

Studio Piet Boon – in 1983 opgericht door Piet Boon en Karin Meyn in Oostzaan – is een wereldwijd opererende studio voor exterieur-, interieur- en productdesign die bekend staat om het creëren van de perfecte balans tussen functionaliteit, esthetiek en individualiteit. Het multidisciplinaire team ontwerpt veelgeprezen particuliere woningen, residentiële-en zakelijke projecten, hospitality omgevingen en een uitgebreid assortiment producten.

Credits fotograaf: Rahi Rezvani