De New Range Rover SV: hoe innovatieve en verfijnde materialen de moderne luxe van Special Vehicle Operations definiëren

• Ongekende keuze: de New Range Rover SV biedt meer personalisatiemogelijkheden, met naar schatting meer dan 1,6 miljoen* verschillende configuraties die vanaf begin 2022 kunnen worden besteld
  • Samengestelde thema's: speciale designthema’s bieden Range Rover SV-rijders de mogelijkheid om hun eigen individualiteit uit te drukken: SV Serenity versterkt pure luxe detaillering, terwijl SV Intrepid een meer ingetogen karakter heeft
  • Sublieme afwerking: exclusieve materialen en lakafwerkingen benadrukken de passie van Special Vehicle Operations (SVO) voor kwaliteit en compromisloze aandacht voor detail
  • Verbeterde gevoelskwaliteit: keramische bedieningselementen en interieurafwerkingen voor het eerst beschikbaar voor de Range Rover, evenals met de hand ingelegde mozaïek fineerpatronen, Near-Aniline leder en een duurzaam Ultrafabrics™ lederalternatief
  • Onderscheidende identiteit: de New Range Rover SV is de eerste Land Rover van Special Vehicle Operations die de nieuwe, keramische SV-badge en de vereenvoudigde SV-naam gebruikt
  • Configureer: stel de New Range Rover SV samen in de configurator: https://bit.ly/ConfigureYourNewRangeRover

Utrecht, 20 december 2021 – Met exclusieve designdetails en materiaalkeuzes voor het interieur biedt de New Range Rover SV van Special Vehicle Operations meer mogelijkheden voor personalisering dan ooit tevoren. Naar schatting kan de New Range Rover SV op meer dan 1,6 miljoen* verschillende manieren worden geconfigureerd. Begin 2022 is de New Range Rover SV te bestellen, maar geïnteresseerden kunnen nu al gebruikmaken van de online configurator om alvast hun favoriete interpretatie van Range Rover luxe en personalisatie te bekijken: https://bit.ly/ConfigureYourNewRangeRover.

De New Range Rover SV onderscheidt zich door zorgvuldig uitgekiende verfijningen die het moderne design van de New Range Rover accentueren en aanvullen. Het exclusieve design van de voorbumper en de grille met vijf lamellen onderscheidt het nieuwe vlaggenschip, waarbij de onderste luchtinlaat is voorzien van vijf metaalkleurige ‘blades’ over de gehele breedte. De hoogwaardige materialen die zijn gekozen om hun uiterst hoogwaardige gevoelskwaliteit – zoals glad keramiek, duurzaam hout en glanzend metaal – benadrukken de passie van Special Vehicle Operations voor kwaliteit en compromisloze aandacht voor detail.

Michael van der Sande, Managing Director, Special Vehicle Operations: “Working with the finest materials and innovative technologies has enabled us to introduce even more luxury into every part of the New Range Rover SV. This attention to detail and quality is evident throughout the vehicle and is symbolised by our new white ceramic SV roundel on the tailgate.”

Koel keramiek

De New Range Rover SV is het eerste model van Special Vehicle Operations waarop de nieuwe keramische SV-badge prijkt. Het vereenvoudigde logo met de letters SV – dat op alle nieuwe Land Rover modellen van Special Vehicle Operations te zien zal zijn – etaleert de passie van het SVO-team als het gaat om moderne luxe, prestaties en capaciteiten.

Ook in het interieur is keramiek verwerkt, wat de transmissiehendel en de Terrain Response- en volumeknop een elegante, koel aanvoelende uitstraling geeft. Deze exclusieve keramische delen worden geproduceerd met dezelfde technieken als voor wijzerplaten van luxe horloges. Het ruwe materiaal wordt in vorm gegoten en vervolgens gesinterd bij 1.500 graden Celsius. Een precisieslijpmachine zorgt voor een perfect vlak oppervlak, voordat de onderdelen met behulp van diamant-polijsten of zandstralen de gewenste afwerking in hoogglans of satijnglans krijgen. Het gehele proces neemt ongeveer tien weken in beslag, inclusief de laatste, handmatige kwaliteitscontrole. Als alternatief voor houten of metalen interieurafwerkingen zijn ook keramisch gecoate delen met een complex mozaïekpatroon in reliëf beschikbaar.

Nauwgezet fineerwerk

Het vakmanschap van Special Vehicle Operations strekt zich uit tot het houtfineer in het interieur, inclusief het optionele mozaïek fineerpatroon op de middenconsole. Het in verfijnde patronen uitgevoerde fineer is gemaakt van FSC-gecertificeerd wengéhout en omvat honderden met de hand gerangschikte, laser-gesneden delen. De kleinste daarvan is slechts 6 x 8 mm.

Voor de Long Wheelbase-uitvoeringen en de modellen met de SV Signature Suite (vier individuele zitplaatsen) loopt het unieke fineerpatroon door vanaf de voorzijde van het interieur, over de horizontale oppervlakken van de middenconsole en de elektrisch uitklapbare Club Table, tot het paneel van het koelkastje achterin.

Fluweelzacht leder

De New Range Rover SV is standaard uitgevoerd met stoelbekleding in Mono-Tone Semi-Aniline leder, met uniek gevormde zitplaatsen en SV-specifieke borduurpatronen. Er zijn ook Near-Aniline opties beschikbaar met de natuurlijke afwerking en gevoelskwaliteit van meubelleder: soepeler, met minder behandelingen en minder pigmentatie voor een natuurlijker uitstraling, terwijl het toch voldoet aan de veeleisende duurzaamheidsnormen van Land Rover. Dankzij geavanceerde productietechnieken wordt elke huid nu 10% beter benut.

Duurzaam UltrafabricsTM

Voor het eerst kunnen klanten van Special Vehicle Operations een Range Rover specificeren met een duurzaam lederalternatief. Dat kan met het SV Intrepid-interieurthema en de optie Light Cloud en Cinder Grey UltrafabricsTM. Dit polyurethaan materiaal met zachte, haptische en technische uitstraling biedt alle gevoelsmatige kwaliteiten van leder, maar is 30% lichter en resulteert in slechts een kwart van de CO2-uitstoot. Dit duurzame lederalternatief wordt aangevuld met Kvadrat Remix-textiel op de rugleuningen en hoofdsteunen.

Metalen elementen

Het exterieur van de New Range Rover SV wordt onder meer verfraaid door metal-plated elementen in Atlas Silver of Anthracite voor de grille, de onderste luchtinlaat, de onderste achterklep, de ‘ingots’ op de achterspatborden en de vent blades op de voorportieren met laser-gegraveerd SV-logo.

Exclusieve velgen

Exclusief zijn ook de optionele, drievoudig afgewerkte 23-inch lichtmetalen velgen in Diamond Turned Finish & Dark Grey Gloss. Deze zijn speciaal ontworpen voor de New Range Rover SV en behoren tot de dertien verschillende velgdesigns die kunnen worden geselecteerd, afhankelijk van de aandrijflijn en het designthema. De tien richtingsgevormde spaken zijn met de hand afgewerkt en voorzien van bij het thema passende inzetstukken in Bright Atlas Satin Silver, Narvik Black Gloss of Corinthian Bronze Satin.

Individuele lak

Klanten van de New Range Rover SV kunnen kiezen uit enkele zorgvuldig geselecteerde lakken uit het standaard kleurenpalet of uit een van de veertien extra carrosseriekleuren uit het SV Bespoke Premium Palette, dat een reeks sprankelende lakkleuren omvat met afwerking in hoog- of satijnglans. Afhankelijk van de gekozen carrosseriekleur kan ook voor een contrasterend dak in Narvik Black of Corinthian Bronze (enkel SV Serenity) worden gekozen. Daarnaast kan het ‘SV Bespoke Match to Sample’-programma elke denkbare exterieurkleur reproduceren die de klant wenst, hetgeen vrijwel onbeperkte mogelijkheden voor individualiteit biedt.

Professor Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, Jaguar Land Rover Design: “The levels of craftsmanship and detail found in the New Range Rover SV reflect a fresh and luxurious approach to our modern design philosophy. By expanding the choice of innovative and exquisite material finishes and curated choices available to our clients, they now have further opportunity to personalise their Range Rover SV to reflect their own character.”

Exclusieve designthema’s

De speciaal gecreëerde designthema’s SV Serenity en SV Intrepid spelen een hoofdrol bij het personaliseringsprogramma van de New Range Rover SV. Deze thema's kunnen onafhankelijk van elkaar worden gekozen voor het in- of exterieur, in combinatie met het standaard in- of exterieur, of als één thema voor de gehele auto. In totaal zijn er zeven verschillende combinaties mogelijk.

Het SV Serenity-thema, ontworpen met het oog op pure luxe, borduurt voort op de Atlas Silver-exterieurdetails en vult deze aan met verfijnde Corinthian Bronze-accenten, met daarnaast de opties van dak en velgen in contrastkleur Corinthian Bronze. Anderzijds zorgen de Anthracite- en Graphite Atlas-elementen van het SV Intrepid-thema voor een meer ingetogen en dynamischer karakter.

Binnenin introduceren deze ontwerpthema’s contrasterende, two-tone combinaties voor de stoelbekleding die de focus van het interieur benadrukken: de zitplaatsen achterin bij SV Serenity en de voorstoelen bij SV Intrepid. Bovendien biedt het SV Intrepid-interieur een rechthoekig perforatiepatroon voor de SV-specifieke stoelen, de progressieve niet-lederen Ultrafabrics™-optie en keramische bedieningselementen in Satin Black Ceramic in plaats van Gloss White Ceramic.

Preview van geconfigureerde Range Rover SV

De New Range Rover SV is vanaf begin 2022 te bestellen, zodra de prijzen en specificaties bekend zijn gemaakt. De super-de-luxe, topklasse SUV van Range Rover wordt verkrijgbaar met keuze uit de standaard wielbasis (Standard Wheelbase, SWB) en lange wielbasis (Long Wheelbase, LWB). De LWB SV is bovendien voor het eerst leverbaar met vijf zitplaatsen. Naar wens is de LWB ook beschikbaar met de SV Signature Suite met vier individuele zitplaatsen, een elektrisch uitklapbare Club Table en geïntegreerde koelkast.

Krachtige en efficiënte motorkeuzes omvatten de verfijnde V8 Twin Turbo benzinemotor met een vermogen van 390 kW (530 pk), de 375 kW (510 pk) sterke Extended Range Plug-in Hybrid (alleen SWB) en de efficiënte D350 met een zescilinder-in-lijn Ingenium dieselmotor. Configureer de nieuwe Range Rover SV op https://bit.ly/ConfigureYourNewRangeRover.

* Schatting afgeleid van de Internationale configurator van Land Rover, waar de Range Rover SV zonder prijsopgave kan worden geconfigureerd, inclusief een aantal beschikbare aandrijflijnen, wielen, interieur- en exterieurkleuren, houtfineer en afwerking, interieur- en exterieurdesignthema's, soort en kleur constrastdak, ruiten, wielbasis en zitplaatsconfiguraties. Het aantal mogelijke configuraties en lokale marktkenmerken kunnen variëren. Een volledige marktspecifieke configurator voor de Range Rover SV is vanaf begin 2022 beschikbaar.