Range Rover Evoque nu ook als elegante Bronze Collection en sportieve P300 HST

Utrecht, 12 mei 2021 – Land Rover versterkt de aantrekkingskracht van de Range Rover Evoque met twee nieuwe uitvoeringen. Behalve de Evoque Bronze Collection Special Edition met een onderscheidende, elegante uitstraling introduceert het merk ook de Evoque P300 HST met krachtige prestaties en een sportieve uitstraling.

De nieuwe Range Rover Evoque Bronze Collection Special Edition is gebaseerd op de rijk uitgeruste S-uitvoering, maar onderscheidt zich met zijn elegante uitstraling. Het contrasterende dak is uitgevoerd in Corinthian Bronze, terwijl de zijroosters zijn afgewerkt in de kleur Burnished Copper. De nieuw ontworpen 20-inch vijfspaaks lichtmetalen wielen in Satin Dark Grey zijn exclusief voor deze uitvoering. De Bronze Collection Special Edition is beschikbaar met keuze uit drie carrosseriekleuren: Carpathian Grey, Santorini Black en Seoul Pearl.

In het interieur zorgen de delen in Natural Grey Ash, unieke Bronze Collection vloermatten met metalen hoeken en generfd Ebony-lederen stoelbekleding voor een verhoogd gevoel van luxe. De standaarduitrusting omvat ook het geavanceerde en omvangrijke Pivi Pro-infotainmentsysteem inclusief software-updates ‘over-the-air’, een panoramisch schuifdak, LED-koplampen met kenmerkende dagrijverlichting, dynamische richtingaanwijzers en de innovatieve ClearSight-achteruitkijkspiegel.

De Evoque Bronze Collection Special Edition is verkrijgbaar met keuze uit alle Ingenium motorvarianten, uiteenlopend van de D165 en D200 dieselvarianten tot de P200 en P250 benzinemotoren, allemaal voorzien van mild hybrid-technologie (MHEV) voor optimale efficiency en souplesse.

Evoque P300e PHEV

Tot de leverbare motorvarianten voor de Evoque Bronze Collection Special Edition behoort ook de P300e plug-in hybride (PHEV), waarmee het mogelijk is om een afstand van 55 km* puur elektrisch te rijden. Mede hierdoor is de gemiddelde CO2-emissie vastgesteld op slechts 44 g/km*, met een verbruik van 2,0 l/100 km*. Bovendien is de SAVE-modus van de Evoque P300e PHEV voor 2021 verbeterd. Zo kan de batterij tijdens het rijden effectiever worden opladen, bijvoorbeeld om later op de route weer volledig elektrisch te kunnen rijden. Bij een constante snelheid van 110 km/u kan de batterij nu in slechts 90 minuten tot 80% worden opgeladen.

Professor Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, Jaguar Land Rover: “Range Rover Evoque has a unique personality and the new Bronze Collection Special Edition brings a heightened sense of sophistication, with its distinctive contrast roof and delicate copper detailing creating a timeless sense of modernity that enhances its desirability while provoking an emotional connection.”

Evoque P300 HST

Ook nieuw in het aanbod is de Range Rover Evoque P300 HST. Deze sportieve uitvoering wordt aangedreven door de 221 kW (300 pk) sterke 2,0-liter Ingenium benzinemotor met 9-traps automaat. Daarmee staat de P300 HST garant voor hoge prestaties, zoals een acceleratie van 0-100 km/u in 6,8 seconden. Vierwielaandrijving en het toonaangevende Terrain Response 2-systeem zijn standaard, waarmee de P300 HST zowel on- als offroad indrukwekkende rijprestaties levert.

De Evoque P300 HST is gebaseerd op de Evoque R-Dynamic S en biedt een onopvallende high-performance look die is geïnspireerd op die van de Range Rover Sport HST. Klanten hebben keuze uit elf carrosseriekleuren, terwijl het Black Pack met Gloss Black Range Rover-tekst op de motorkap, zijroosters, motorkaplamellen, buitenspiegelkappen en exterieuraccenten standaard is. Dat geldt ook voor een glanzend zwart panoramisch schuifdak, privacy glass en unieke 20-inch lichtmetalen wielen in Gloss Black met rode remklauwen.

De nauwe banden met de Range Rover Sport HST zijn ook zichtbaar in het interieur. Zo zijn het stuurwiel en de hemelbekleding in de Evoque P300 HST uitgevoerd in Suedecloth. Andere luxe details zijn de stoelbekleding in generfd leder, Range Rover dorpellijsten, elektrisch bedienbare achterklep en het Pivi Pro-infotainment inclusief 400W Meridian audiosysteem met dertien speakers.

De Nederlandse prijzen van de Range Rover Evoque beginnen bij € 56.425,-.

* De vermelde waarden zijn het resultaat van officiële tests volgens EU WLTP-wetgeving. Alleen gebruiken ter vergelijk. Praktijkwaarden kunnen afwijken. CO2-emissie en brandstofverbruik zijn afhankelijk van factoren zoals rijstijl, omgeving, lading, wielmaat en accessoires.