Land Rover en Henry Poole creëren unieke stof ter gelegenheid van 50 jaar Range Rover

Gerry McGovern, Chief Design Officer bij Land Rover, heeft voor een speciaal project ter gelegenheid van vijftig jaar Range Rover de handen ineen geslagen met kleermakers Henry Poole & Co. In samenwerking met de vermaarde Britse kleermakers, gevestigd aan de bekende Savile Row in de Londense wijk Mayfair, is een unieke stof ontworpen die geïnspireerd is op Range Rovers uit de jaren zeventig.

Zoals te zien is in de video, zijn Gerry McGovern, de kleermakers van Henry Poole & Co en stoffenfabrikant Fox Brothers & Co zeer zorgvuldig te werk gegaan voor het creëren van een unieke stof die qua kleur, patroon en kwaliteit aansluit op de kenmerkende verfijning van Range Rover. De gebruikte kleuren zijn geïnspireerd op de carrosseriekleuren die leverbaar waren voor de originele Range Rover uit 1970, en nu ook voor de speciale jubileumeditie ‘Range Rover Fifty’ waarvan 1.970 stuks gebouwd worden.

De kleuren Tuscan Blue, Bahama Gold en Davos White zijn gecombineerd om een nieuwe draai te geven aan het klassieke pied-de-poule-patroon, ook wel dogtooth of houndstooth genoemd, waarmee de colbert volledig past bij de moderne modetrends.

Henry Poole & Co, een van de oudste en bekendste kleermakerijen in het Verenigd Koninkrijk, heeft 120 meter van de unieke stof ter beschikking, voldoende om vijftig ‘Range Rover Fifty’ colberts te maken, geheel op maat gesneden en aangepast aan de persoonlijke wensen van de klant, met dezelfde fascinerende mix van design, verfijning en innovatie als de Range Rover.

Gerry McGovern: “Both Henry Poole and Range Rover have a unique heritage and the ability to create highly desirable products. The exclusivity of both the Henry Poole jacket and the Range Rover Fifty edition make it a rarity which is something that appeals to both Henry Poole and Range Rover customers.”